CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, July 22, 2009

Persalinan Kedua di AS

Ini merupakan persalinan kedua kami dalam kenduri yang sama. Selalunya waktu akad ramai pengantin akan memakai baju putih melambangkan bersih dan suci. Memandangkan tema putih, maka kami gandingkan bersama warna tema beserta warna hijau. Barulah kesegaran wujud di sebalik kesucian walimah pada hari itu.

Walaupun ada yang memilih hanya satu persalinan di majlih perkahwinan, itu tidak melambangkan apa-apa. Hal ini kerana persalinan hanyalah adat semata - mata. Walaubagaimanapun sebaiknya persalinan itu biarlah memadai dan jangan pula membazir. Semua persalinan pernikahan kami dijahit sendiri untuk kegunaan di kemudian hari. Jangan ada yang terkejut kalau terserempak dengan persalinan kami di tengah jalan.

Mari kita renung sebuah petikan hadis yang melambangkan sifat kewanitaan yang harus kita pilih dalam ciri2 dan kategori pengantin perempuan pilihan hati kita. Rasulullah SAW dalam hadisnya bermaksud, "Kahwinilah wanita itu kerana empat perkara, kerana hartanya, kerana keturunannya, kerana kecantikan dan kerana agamanya. Pilihlah wanita yang beragama, engkau akan selamat".

Kalaulah kita memilih harta, cantik dan keturunan itu sebagai pilihan, maka pilihan kita tidak tepat kerana kesemua ciri yang ada hanya bersifat sementara. Kalau kaya kemungkinan menjadi miskin, yang cantik bakal jadi tua dan semakin hilang kecantikkannya. Manakala yang keturunan pasti hilang ditelan zaman. Tetapi AGAMA kekal sampai bila2.


[Rakan2 Pengantin perempuan yang 'stay' utk bergambar persalinan kedua]

[Kalau boleh semua angle kami (rakan2) nak masuk gambar]

[lambaian terima kasih dan guguran daun dan bunga mawar mengiringi kepulangan sahabat2]

[Ya Allah. Jadikan kami suami yang BerTANGGUNGJAWAB dan isteri yang SOLEHAH]

[Kenangan bersama sahabat lama,Nusaiybah]

0 comments:

Post a Comment

lovely comments

Custom Search