CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, May 29, 2011

Jalan-Jalan Gunung Jerai, Kedah

 [Baru jer hujan berhenti turun. Jalan masih lagi basah]

Sekali sekala terasa teringin untuk berada di awanan. Suatu hari dalam perjalanan ke Alor Setar, tiba-tiba kami telah nekad membuat keputusan untuk berada di Puncak Gunung Jerai. Gunung Jerai terletak di Gurun boleh dikatakan gunung tertinggi antara Kedah, Perlis dan Pulau Pinang.

Walaupun begitu, suasana di Gunung Jerai tidak seperti di gunung-gunung dan bukit-bukit yang lain seperti Cameron Highland atau Genting Highland. Puncaknya hanya dilitupi dengan angin segar yang kering dan tidak basah. Pemandangannya sangat indah apabila anda dapat melihat bumi Kedah menghijau dengan sawah padinya. Namun tiada sebarang kedai untuk jual beli sayur-sayuran dan sebagainya seperti Cameron Highland. Tiada juga taman tema permainan seperti Genting Highland. Yang ada di atasnya ialah resort untuk penginapan dan dewan seminar untuk kursus.

Bagi mereka yang minat kepada lokasi yang tinggi dan suasana damai tanpa sebarang gangguan, anda boleh menetap di The Regency Jerai Hill Resort. Bilik untuk Superior Room bernilai RM240. Kalau dah sampai di Kedah, sebaiknya cuba singgah di Gunung Jerai.


[Bunga yang segar di puncak gunung]

[kenangan di hadapan Jerai Hill Resort- Tak pi tidoq pun]

0 comments:

Post a Comment

lovely comments

Custom Search